måndag 13 juni 2011

Paus

Jag behöver en paus!! En paus från vägande, mätande och full fokus på mat, planering och vikt. Som att det enda livet handlar om att bli smal. Jag bestämde mig i helgen att sluta viktväkta och sluta jaga bmi normal. Jag har dem senaste dagarna shoppat en hel del snygga kläder och känner mig faktiskt rätt nöjd med vad jag redan åstadkommit. Jg kan handla bland vanliga storlekar vilket jag inte kunde i början av förra året. Då hade storlek 46 börjat bli för smått, nu har jag 38-44 beronde på vilket plagg det är men jag kan utan problem handla på typ new yorker och gina. Nu måste jag ju såklart av hälsoskäl gå ner i vikt men det får bli till hösten!! Denna sommar har jag en paus men pausen kommer inte innebära en super viktökning och för mig så är det enklast att hålla mig viktstilla genom att dra ner rejält på kolhydraterna. Nån variant mellan lchf och GI skulle jag gissa på att jag hamnar. På så sätt slipper mitt liv fokusera på mat, planering och vikt men ändå slipper jag tok-öka i vikt.

Så får det bli!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar