lördag 26 mars 2011

Härliga lördag

Är fortfarande sjuk och funderar på om jag någonsin kommer att bli frisk igen. Igår blev ingen bra dag ur points samanhang för jag hade saker jag var tvungen att göra och behövde verkligen energi. Jag hamnade på 41,5p vilket är mer än det dubbla jag ska äta varje dag vilket är 20p. För skojs skull la jag även in maten i viktklubb.se som enbart går efter kalorier och där landade jag på 1763kalorier och i kaloriaspekt är det inte såååå farligt och det fick mig verkligen att tänka lite... Det är verkligen upp till mig hur mycket näring jag vill få i mig för mina 20p då mycket är ju 0-points Jag ska bli mycket bättre på att prioritera vad jag lägger pointsen på :) Jag kör pointsvarianten där man får valfri mängd potatis för 2p men inte duoval, jag får alltså inte äta obegränsad mängd pasta, ris, kyckling eller kött. Men frukt o grönsaker, ja dom flesta är det ju faktiskt fritt fram för :)

Imorgon är det dags att laga veckans matlådor och denna vecka blir det skink o broccolipaj, spagetti o köttfärssås och kyckling tikka masala.

Imorgon ska vi göra en sån där SaraLee pizza så idag ska jag ge mig på att göra en pizzasallad he he. Vet inte alls vad vi ska äta till middag idag men jag ska receptgoogla nu :) familjen är borta på kalas och kommer hem först vid 19:30 så det blir en sen middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar