fredag 25 mars 2011

Mår lite bättre

Nu är jag inne på dag 5 av pencilinkuren och börjar må liiite bättre :) Orken finns inte riktigt där men jag känner iallafall att nu går det mot rätt håll.

Jag letade points-inspiration igår och oooojjjjj vad jag hittade!!! http://mrsojvindsson.blogg.se/

Jag läste igenom hela denna bloggen från 2008 och blev verkligen så inspirerad. Håller man sig till programmet så funkar det ju faktiskt himla bra!!

Idag är stegräknaren på igen och pointsen räknas. Det är bara en enda dag under hela denna två veckors sjukdm som jag inte har räknat och det var igår. Kände att jag behövde energi för jag var helt slut. Behövde snabb energi i form av snabba kolhydrater så det fick det bli men nu är jag på hästen igen. Visst har jag fortfarande feber och hostar som en sjuk gammal gubbe men jag har lite ork faktiskt och då finns det inga ursäkter!

Jag hade glömt vad lite man äter när man räknar points, såklart att jag inte fått samma resultat med att räkna kalorier, propoints eller kolhydrater för man äter ju mycket mer i alla dessa metoder.

Sen är det skönt att vara tillbaka i ett program som man verkligen kan in och ut så man behöver inte tänka så mycket ;)

Ha det bäst!

1 kommentar:

  1. Hej, nu fick jag lite tid att kika in hos dig. Det går ju bra för dig nu! Neråt ät bäst, försök att kämpa på nu så kommer detta gå galant!!!
    Följer dig via Bloglovin nu så jag kan hålla koll på dig. Kram Kram!!!

    SvaraRadera