onsdag 30 mars 2011

HLR-utbildning

Idag ska jag på den årliga hjärt & lung räddningsutbildningen som jag går via jobbet. Utbildningen är 13-17 så det blev lite sovmorgon, inte för att jag passar på att sova då he he Gick upp vid 6:00 som jag igår lovade min sex åriga dotter. Hon ville nämnligen bada innan skolan och att jag skulle tvätta, föna och locka hennes hår, hon blev sååååå söt! När man ser hennes glada ansikte så känner man att man skulle kunna gå upp 04:00 varje morgon bara för att hinna med.

Sommaren ger mig alltid lite ångest. Jag vill verkligen att mina barn ska få ordentliga somarlov med mycket ledigt så dom kan ladda nya krafter för nästa skolår och jag har haft turen att ge min äldsta dotter ledigt nästan varje hela sommarlov dvs 10veckor men jag vet ju att det är ohållbart då både jag o mannen jobbar samt att man kanske vill vara ledig vid jul/påsk/sportlov/planeringsdagar m.m MEN imorse klurade vi fram och tillbaka och bestämde till slut att barnen kommer att vara lediga 1juli-22aug och det känns såååååå bra!!! Jag o mannen tar en vecka ihop och resten delar vi på. Känns verkligen som en sten ramlat från axlarna och yes vi klarade det detta år oxå :) detta innebär att vår ygnsta kommer att få gå på fritids elva dagar under sommarlovet. Hennes sista skoldag är hennes födelsedag och då ska hon få bjuda på fest på skolan och sen väntar ett 7veckors långt sommarlov. LOVELY!!!!

Nu ligger jag i badet och har ätit min frukost för 3p, tar med mig matlåda som jag äter precis innan utbildning som är 6,5p, mellis blir frukt och sen hem och äta kasslerpaj till middag som är 6,5p Det ger mig 4p för kvälsmys hi hi :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar