söndag 24 april 2011

Antingen eller?!?

Antingen så skärper jag till mig och gör detta med viktväktarna ordentligt eller så ta jag mig en viktminskningspaus. Så enkelt är det!!! Det här velande är ju bara löjligt! Jag börjar dagen med att räkna frukosten och sen blir det blääää. Ända sen jag såg att vågen inte var trovärdig och jag jag hamnade på över 80kg igen så försvann gnistan och viljan, kanske också tron på mig själv. Jag var så himla glad när jag såg siffran 75kg och kände mig nära BMI 25 vilket är på 67kg. Jag vill ju faktiskt dit ... Men frågan är om jag verkligen är redo? Om jag vill tillräckligt mycket?
Ska jag eller ska jag inte?!? Nu eller sen?!? Bestämmer jag nu så får jag banne mig skärpa ordentligt!

Jag ska fundera ordentligt, prata med mannen och sen så får vi se... Antingen tar jag mig en paus eller så kör jag på ordentligt från och med imorgon bitti. Den som lever lär få se ;)

Här hemma har vi fixat ordentligt både inne och ute just nu och det känns så skönt att värmen har kommit så man kan plantera blommor och vara ute utan att frysa. Idag satte vi våra någonsin första potatisar och hoppas på egen färskpotatis till midsommar. Vårat vardagsrum har blivit så fint att jag häpnas varje gång jag kliver in. Vi har satt upp plank på ena väggen och en tapet med änglar på en annan vägg och dem andra två är vita. Vi har satt upp vita gardiner och köpt ny mysig soffa. Detaljer som kuddar, ljus och växter har oxå inskaffas :)
I köket har vi en ny köksö med nya barstolar. Just det sen har vi ju en en öppen spis utan skorsten uppe på väggen i vardagsrummet, sååååå mysigt!!! Jag verkligen njuter av mitt hem just nu :)

Nä nu ska jag ta mig ett samtal med min man som alltid ger mig bra synvinklar på saker som jag själv kan ha missat. Imorgon bitti får vi se om rubriken blir nystart eller paus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar