onsdag 27 april 2011

Varför är det så?

När man väl är inne i pointsräknandet så kan man inte förstå hur det kan vara så svårt att komma igång igen efter en svacka, detvär ju bara att göra liksom. Nu går det som på autopilot. Visst är jag bara på dag 3 men jag känner igen känslan. Jag har gjort en liten modifiering och det är att jag helt uteslutar godis/fikabröd och snacks på söndag-torsdag. Sen på fredagar så bakar vi nåt till mys och lördagar får bli godisdag. Snacks som popcorn, chips och doodles är ok både fre-lör. På detta sätt kommer det automatiskt bli att jag äter mer mat och inte sparar mina points till mys på kvällen. Efter middagen behövs ju inga points. Sen så slipper jag det här sötsuget på vardagarna vilket är så inte saknar.

Just nu leker livet och vi håller vår matlista och jag dricker mitt vatten :) Börjar även bli tillräckligt frisk för att börja träna igen oxå :) Har inte varit frisk nog på 7veckor :/ Kommer idag lägga fram ett förslag till en kollega att vi ska ha träningsonsdag ihop, då vi båda slutar 13:30 Då kan vi träna och äta lunch ihop innan jag åker hem. Hon är ändå kvar till 19:30 så jag tror nog hon blir glad över mitt förslag ;) Jag mutar med att bjuda på matlåda från gårdagens middag hi hi

Nu ska kaffet drickas upp, ta en smörgås. Klä på mig och åka iväg.

Ha det BÄST! Eller som Andreas Carlsson säger: Ha det lite bättre än alla andra ;)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar