lördag 30 april 2011

Är det värt det?

Man har ett mål i sikte samt så vet man att motovationen tryter ibland så man vill inte göra vägen dit för hård. Så är det ju för mig. Jag ha ett tydligt och mätbart mål, jag vill väga 60kg eller iallafall vara normalviktig vilket för mig är 67kg. Min väg dit är med viktväktarnas gamla points program och jag håller mig helt undan från snacks/godis/fikabröd och glass på sön-tors. På fredagar är fika som dessert till maten ok och på lördagar är godis ok. Denna vecka blev det att jag sparade points både från onsdag och torsdag för att kunna riktigt lyxa till det på fredagen. Igår hade jag 25.5points att spendera och min frukost samt lunch gick på totalt 5p så kvällen innehöll 20,5p varav desserten kostade 12points.
MEN vågen visar ju mer idag än igår,...såklart, och det får mig att fundera på om det är värt det? Det blir ett avhopp från spikraka vägen ner då varje helg. Gårdagen var helt klart värt det men två dagar i rad? Då känner jag bara nej nej nej det är det verkligen inte värt. Så nu kommer jag ha att jag endast kan välja en av dagarna. Dessert på fredag eller godis på lördag.
Jag har ju ett tydligt mål och vill nå det så snabbt som möjligt och då behöve jag inte ha två dagar vaje vecka där jag kan äta socker även om de ryms bland pointsen. En dag blir jätte lagom och helt klart värt det!

Så idag blir det faktiskt en valborg utan skräp kalorier :) Vi ska till underara kusinfamiljen och bli bjudna på grillbuffe.

Ha det bäst för det ska jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar