måndag 25 april 2011

Nystart

Såklart jag gör en nystart! Fast egentligen var det så självklart för jag vill verkligen inte räknahela tiden men ändå bara äta fel och för mycket ändå. Ska jag rälna får det göras ordentligt och då innebärdet en livsstilsförändring. Går ju inte att äta muffins varje dag bara för att det ryms i pointsen. På det sättet går jag ju upp allt jag gått ner sen när jag slutar räkna. Frågan jag ställde mig själv och min man igår var, vill vi verkligen ändra våra liv? Ändra på vårt beteende och våra vanor? Vill vi verkligen det eller vill vi bara ha resultaten av det? Kanske trivs vi jätte bra med att vara bekväma och äta mys var och varannan dag. Att vi båda faktiskt mår rätt ila av hur vi lever var grunden till att såklart det blir en nystart. Om jag nu måste göra 789 nystarter så kommer jag att göra det men vi ska leva annorlunda i slutändan än hur vi lever idag, så "enkelt" är det!!

Det måste bli mer av:
Grönsaker
Frukt
Vatten
Familjeaktiviteter i rörelse
Rutiner

Det måste bli mindre av:
Bekvämligheter och rädsla att gå utanför sin bekvämlighetszon
Fikabröd och godis dygnet runt,...typ
Stillasittande


Det är inte lätt att förändra ett beteende och kanske krävs det 789 nystarter men då får det bli så. Förändring ska det bli!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar